Сьогодні столичному метрополітену виповнилось 60 років!


6 листопада 1960 року відкрили першу чергу із п’яти станцій сучасної червоної гілки метрополітену завдовжки 5,2 кілометри – станції «Вокзальну», «Університет», «Хрещатик», «Арсенальну» та «Дніпро».
Київський метрополітен став третім в СРСР після Москви і Ленінграда.
Проте, він міг стати першим в Російській імперії – ідея підземної залізниці у Києві виникла ще у 1884 році.
Тунель мав пролягати від пристані на Дніпрі до залізничного вокзалу через Поштову площу і Бессарабку.
Але депутати міської Управи відхилили проект.
Влітку 1949 року заклали перші шахти метрополітену.
Певно, найскладнішою була станція метро «Арсенальна», яка є найглибшою.
Її проміжний вестибюль будувався кесонним методом – величезний залізобетонний стакан проміжного вестибюля, вагою 3,5 тисячі тонн, споруджений на поверхні, спускали на 50 метрів вглиб.
Щодоби конструкція під власною вагою опускалася на один метр.
Такий досвід будівництва метрополітену став першим у світі.
Відкрили столичний метрополітен урочистим мітингом на станції «Хрещатик».
Тоді ж тунелем рушив перший потяг із пасажирами.
А вже 23 серпня 1972 на станції «Арсенальна» був відмічений мільярдний (!) пасажир.
Ним виявився робітник заводу «Арсенал» В. Голіков.
Як нагороду отримав безкоштовний річний проїзний квиток.
Сьогодні київський метпрополітен – це три лінії загальною довжиною майже 70 кілометрів та 52 діючі станції.
Також триває будівництво двох станцій метрополітену на Виноградар – «Мостицької» та «Проспекту Правди». На сьогодні щит «Галина» пройшов 280 метрів від майбутньої станції «Мостицька» до «Сирця».
На 100 метрів просунувся майбутній перегон «Мостицька» - «Проспект Правди».
Тож, незабаром відкриватимуться нові станції київського метрополітену.
Джерело: Київський метрополітен