Пам'ятка щодо дотримання громадянами правил безпеки на залізничному транспорті
Станом на 30.08.2017 на станціях, перегонах, територіях підрозділів ПАТ «Укрзалізниця» внаслідок наїзду залізничного рухомого складу, з нього або інших видів впливу 362 сторонні особи отримали травми різного ступеню важкості (проти 405 у минулому році), у тому числі 239 зі смертельним наслідком проти 260 у минулому році.
Травмовано 17 дітей віком до 16 років, з них 6 смертельно.
Внаслідок наближення до пристроїв електропостачання в травмовано електрострумом 36 сторонні залізничному транспорту особи, з них 9 дітей віком до 16 років, з яких 1 зі смертельним наслідком. Невтішна статистика доводить, що молодь наражає себе на небезпеку для того щоб розмістити екстремальне фото в соціальних мережах, щоб виділитись серед друзів, не розуміючи що номінальна напруга в контактній мережі складає 27,5 тисяч Вольт (кВ).
Аналіз випадків травмування сторонніх залізничному транспорту oci6 свідчить про те, що більшість випадків сталася внаслідок порушення потерпілими Правил безпеки громадян на залізничному транспорті України, затверджених наказом МТУ від 19.02.1998 № 54, які зареєстровані в Мінюсті 22.07.1998 № 473/2913, а саме:
- перехід залізничних колій у невстановлених місцях;
- ходіння по залізничних коліях;
- посадка та висадка на ходу поїзда;
- підіймання на дахи поїздів, локомотивів та вагонів;
- знаходження в стані алкогольного сп’яніння на території об’єктів залізничного транспорту.
З початку поточного року на станціях, розташованих в межах виробничого підрозділу Київська дирекція залізничних перевезень, яка забезпечує перевезення пасажирів і вантажів по території 4 областей. Станом на 30.08.2017 р. рухомим складом травмовано 24 громадян, з них 16 смертельно. Найбільш травмонебезпечною є Київ та Київська область, а саме станції: Святошин, Київ-Дніпровський, Ірпінь, Бровари, Вишневе, Боярка, Бориспіль, Березань.
Громадяни забувають про те, що залізниця є зоною підвищеної небезпеки.
Bci випадки сталися внаслідок порушення самими потерпілими Правил безпеки громадян на залізничному транспорті, а саме:
п.2.1. Пішоходам дозволяється переходити залізничні колії тільки у встановлених місцях (пішохідні мости, переходи, тунелі, переїзди тощо).
На станціях, де немає мостів і тунелів, громадянам належить переходити залізничні колії у місцях, обладнаних спеціальними настилами, біля яких встановлені покажчики «Перехід через колії».
п.2.2. Перед тим, як увійти в небезпечну зону (ступити на колію), потрібно впевнитись у відсутності поїзда (або локомотива, вагона, дрезини тощо).
При наближенні поїзда до перону або платформи громадяни повинні стежити за звуковими сигналами, що подаються з локомотива, моторвагонного рухомого складу «та іншого спеціального самохідного рухомого складу, уважно слухати оповіщення, що передаються по гучномовному зв'язку.
п.2.З. При наближенні поїзда (або локомотива, вагона, дрезини тощо) треба зупинитись поза межами небезпечної зони, пропустити його i, впевнившись у відсутності рухомого складу, що пересувається по сусідніх коліях, почати перехід.
Забороняється:
п.2.5. Ходити по залізничних коліях та наближатися до них на відстань менше п'яти метрів.
2.6. Переходити i перебігати через залізничні колії перед поїздом (або локомотивом, вагоном, дрезиною тощо), що наближається, якщо до нього залишилося менше ніж 400 м.
п.2.7. Переходити колії зразу після проходу поїзда (або локомотива, вагона, дрезини тощо), не впевнившись, що по сусідніх коліях не пересувається рухомий склад.
п.2.9. На станціях i перегонах пролізати під вагонами i перелізати через автозчепи для переходу через колії.
п.2.10. Проходити по залізничних мостах i тунелях, не обладнаних спеціальними настилами для проходу пішоходів.
п.2.11. Пролазити під закритим шлагбаумом на залізничному переїзді а також виходити на перехід, коли шлагбаум починає закриватися.
п.2.12. На електрифікованих лініях підійматися на опори, а також торкатись до металевих проводів заземлення, які ідуть від опори до рейки.
п.2.14. Підійматися на дахи поїздів, локомотивів та вагонів, а також на конструкцій мостів, освітлювальних вишок тощо.
Шановні громадяни, будьте обачливі!
Дотримання зазначених вимог вбереже Вас від фатальних випадків при знаходженні на території станцій та перегонах залізничного сполучення.
Пам'ятайте що гальмівний шлях поїздів від 600-800 метрів, а номінальна напруга в контактній мережі складає 27,5 тисяч Вольт (кВ).
З повагою, адміністрація виробничого підрозділу Київська дирекція залізничних перевезень Регіональної філії Південно-Західна залізниця.