Інформація щодо створення нової моделі надання послуг з управління та утримання будинків комунальної власності в Голосіївському районі
У Голосіївському районі будинки комунальної власності (864 будинки) та частину ЖБК і ОСББ (18 будинків) обслуговують 10 житлово-експлуатаційних організацій різних форм власності (8-КП та 2-ТОВ).
Житловий фонд Голосіївського району в більшості складається з будинків масової забудови 60-70х років (так званих „хрущівок”) та більш ранньої забудови, термін експлуатації яких 50 і більше років.
Будинки більш пізньої забудови мікрорайонів “Теремки-І”та ”Теремки -ІІ” побудовані в 1978-1990 роках і термін їх експлуатації в основному перевищує 25 років. Це нормативний термін експлуатації інженерного обладнання (трубопроводів, запірної арматури, ліфтів тощо), при якому необхідна його заміна.
В будинках комунальній власності налічується 224 системи протипожежної автоматики та димовидалення, із них 94 системи потребують повного або часткового відновлення.
428 будинків комунальної власності та ЖБК і ОСББ на обслуговуванні ЖЕО обладнані 1085 ліфтами.
З указаної кількості ліфтів 619 відпрацювали свій експлуатаційний термін і підлягають заміні або модернізації.
Експлуатація ліфтів, які відпрацювали свій експлуатаційний термін, потребує значного збільшення коштів на їх поточний та вибірковий ремонт, а також на технічне обслуговування за рахунок підвищуючих коефіцієнтів: (на ліфти, які відпрацювали 20-25 років - 1,5; 25-30 років - 1,8; більше 30 років - 2,5), а головне, ставить під загрозу безаварійну експлуатацію ліфтів та життя мешканців багатоповерхових будинків.
На даний час відсутня система планово-попереджувальних ремонтів будинків, а кошти з бюджету на виконання робіт по ремонту останніми роками практично не виділялися.
Витрати на поточний ремонт майже не передбачені в структурі тарифів плати за утримання будинків, споруд та прибудинкових територій по будинках комунальної власності в Голосіївському районі. Тому є досить актуальним питання перегляду тарифів та їх структури, що дасть змогу включити в тариф плати за утримання будинків, споруд та прибудинкових територій витрати на поточний ремонт.
Останнє підвищення тарифів на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій відбулося з 1 лютого 2011 року, тобто більше ніж чотири роки назад.
На протязі 2011-2014р.р. відбулися зміни в оплаті праці (мінімальна зарплата, яка закдадена в тарифах, - 888 грн., на даний час - 1218 грн.), виросли тарифи на електроенергію ( в тарифах враховано тариф на електроенергію 0,2436 за кВт, а фактично з 1.06.14р. діють тарифи на електроенергію 0,4194 за кВт), зросла вартість матеріалів, вартість комунальних послуг для власних потреб ЖЕО. При цьому на даний час існує порядок двоставкових тарифів, тобто, рентабельність, яка закладена в тарифах на рівні 10%, може бути отримана житловими підприємствами тільки з платежів тих мешканців, які сплатили після 25 числа. Такий порядок практично унеможливлює отримання прибутку житловими підприємствами.
На даний час експлуатація житлового фонду є збитковою. За 2014 рік при середньому тарифі плати за утримання будинків, споруд та прибудинкових територій в розмірі 3,09 грн. за 1м2, фактична собівартість утримання та обслуговування житлового фонду комунальної власності Голосіївського району склала 3,88 грн. за 1м2 і покривається тарифом на 80 %.
Темпи росту собівартості утримання житлового фонду та тарифів плати за утримання будинків за 2010-2014 роки наведені на діаграмі.
З метою посилення ефективності управління майном та вдосконалення роботи комунальних підприємств, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Києва і здійснюють свою діяльність у сфері утримання та обслуговування житлового фонду, Київська міська рада прийняла рішення від 09.10.2014 № 270/270 «Про удосконалення структури управління житлово-комунальним господарством м.Києва», яке передбачає створення нової моделі надання послуг з управління та утримання житлового та нежитлового фонду комунальної власності .
Створення нової моделі надання послуг з управління та утримання житлового та нежитлового фонду комунальної власності в Голосіївському районі передбачає:
-перейменування та перереєстрацію КП «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду Голосіївського району м.Києва» в КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Голосіївського району м.Києва»;
-переведення працюючих із комунальних підприємств, що обслуговують житлові будинки комунальної власності, в КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Голосіївського району м.Києва»;
- з 1 травня 2015 року надання послуг з утримання та обслуговування житлового та нежитлового фонду комунальної власності одним підприємством в районі - КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Голосіївського району м.Києва»;
-КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Голосіївського району м.Києва» буде утримувати на балансі весь житловий та нежитловий фонд комунальної власності в районі;
-КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Голосіївського району м.Києва» забезпечить єдину тарифну політику при наданні послуг з утримання та обслуговування житлового та нежитлового фонду комунальної власності;
-до 15 квітня 2015 року КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Голосіївського району м.Києва» забезпечить проведення відповідних конкурсів, визначить підрядні організації з обслуговування будинків комунальної власності та укладе з ними угоди;
- КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Голосіївського району м.Києва» забезпечить нарахування та збір орендної плати за нежитлові приміщення та використання доходів від оренди на покращення технічного стану будинків.
За інформацією управління житлово-комунального господарства Голосіївської РДА