З 1 липня 2025 року аптечні заклади зобов’язані укласти договір із Національною службою здоров’я України для здійснення відпуску лікарських засобів та медичних виробів за програмою реімбурсації


З 1 липня 2025 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 13.12.2024 № 1417, відповідно до якої:
- ВСІ АПТЕЧНІ ЗАКЛАДИ ЗОБОВ’ЯЗАНІ УКЛАСТИ ДОГОВІР ІЗ НАЦІОНАЛЬНОЮ СЛУЖБОЮ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ ДЛЯ ЗДІЙСНЕННЯ ВІДПУСКУ ЛІКАРСЬКИХ ЗАСОБІВ ТА МЕДИЧНИХ ВИРОБІВ ЗА ПРОГРАМОЮ РЕІМБУРСАЦІЇ.
Ця вимога закріплена у пункті 165 Ліцензійних умов і є ОБОВ’ЯЗКОВОЮ ДО ВИКОНАННЯ.
У разі її порушення до суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з роздрібної торгівлі лікарськими засобами, Державною службою України з лікарських засобів та контролю за наркотиками (як органом, що здійснює ліцензування аптечних закладів та контроль за їх діяльністю) можуть бути застосовані РЕГУЛЯТОРНІ ЗАХОДИ.
ПОКРОКОВИЙ АЛГОРИТМ, ЯК АПТЕКАМ ПРИЄДНАТИСЯ ДО ПРОГРАМИ РЕІМБУРСАЦІЇ
Що необхідно для укладення договору:
- зареєструвати аптечний заклад в електронній системі охорони здоров’я та забезпечити реєстрацію уповноважених осіб;
- забезпечити уповноважених осіб електронними підписами;
- мати належне комп’ютерне обладнання та доступ до Інтернету в кожній аптеці або аптечному пункті, де планується відпуск лікарських засобів та медичних виробів;
- подати заяву про укладення договору через електронну медичну інформаційну систему, в якій зареєстрований заклад. Актуальна інформація про функціональні можливості МІС, що підключені до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я розміщені за покликанням https://ehealth.gov.ua/pidklyucheni-do-ehealth-mis/ ;
- під час заповнення заяви зазначити:
- ПІБ підписанта договору та підставу, на основі якої діє підписант
- коректні банківські реквізити за форматом IBAN
- обрати групи станів (нозологій), за якими заклад готовий здійснювати відпуск лікарських засобів та медичних виробів. Детальніше в оголошенні про укладення договорів про реімбурсацію на вебсайті НСЗУ: https://contracting.nszu.gov.ua/ogoloshennya-pro-ukladennya-dogovoriv/dostupni-liky/ogoloshennya/29112024 .
Важливо врахувати:
- помилки, зокрема, але не виключно у банківських реквізитах, можуть призвести до необхідності повторної подачі заяви;
- протягом 5 календарних днів з дати надсилання проєкту договору в системі уповноважена особа аптечного закладу накладає електронний підпис на договір. Договір є укладеним та набирає чинності з дати його підписання уповноваженими особами сторін;
- після укладення договору необхідно позначити в системі ті аптеки та аптечні пункти, де здійснюватиметься відпуск лікарських засобів та медичних виробів.
Додаткові вимоги:
У разі необхідності уточнення даних щодо ліцензій на провадження господарської діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами та/або на діяльність з обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, надати їх скан-копії, прикріпивши у додатках до заяви.
Строки подання заяв:
Дата початку строку дії договору — не раніше дати подання заяви. Договори укладаються на строк до трьох років.
Контакти для консультацій:
- технічні питання щодо подання заяви — до оператора вашої електронної медичної інформаційної системи;
- загальні питання — на електронну адресу [email protected] або за телефоном контактного центру НСЗУ 16-77.