КМДА Київська міська державна адміністрація


19 лютого 2018

Переселенцям не можуть припинити виплати пенсій з-за відсутності за місцем проживання

 
Верховний Суд у складі колегії суддів Касцейського адміністративного суду при розгляді справи № 263/7763/17 роз'яснив, що не можна припинити виплати пенсій переселенцям внаслідок їх відсутності за місцем перебування.
 
У цій справі істина з внутрішнім переміщеним особою, яка отримує пенсію за віком, вимагає визнати незаконне бездіяльність управління пенсійним фондом - не сплачувати пенсію з березня 2017 року і зобов'язати ПФУ відновити виплату пенсії та оплатити заборгованість за весь час затримки.
 
Суди нижчих інстанцій суд задовольнили.
 
В кассаційній скарзі відповідач просив відмінити оскаржувані судові рішення та відмовити в задоволенні позовних вимог. Його позиція обґрунтована тим, що виплата пенсії припиняється для встановлення місця проживання переселенця.
 
Верховний Суд вирішив, що кассаційна скарга на задоволення не підлягає, оскільки діючим законодавством не передбачено такої підстави для припинення виплат пенсій, як надходження інформації про відсутність позивача за місцем проживання.
 
Так, ч. 1 ст. 49 Закона «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» визначає випадки, у яких виплата пенсії за рішенням територіальних органів пенсійного фонду або за рішенням суду припиняється . У перерахованних випадках немає інформації  про відсутність позивача за місцем проживання.
 
Але, відповідно до п.п.2 п.12. Порядок здійснення контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеними особами за місцем їх фактичного проживання / перебування соціальні виплати припиняються в разі встановлення факту відсутності внутрішньо переміщеної особи за фактичним місцем проживання / проживання згідно з актом огляду матеріально- бытовых умов сім'ї.
 
Верховний Суд погодився, що нижчі суди чітко вказали на пріоритетність застосування вимоги ст.49 Закону «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», а тому доводи відповідача про необхідність застосування норм постанови Кабінету Міністрів безпідставні.
 
Крім цього, колегія суддів також не прийняла посилання на акт обстеження матеріально-побутових умов сім'ї, як внутрішньо переміщеного особи, за фактичним місцем проживання / перебування, тому що він не містить дати.
 
У суді попередніх інстанцій встановлено, що довідка про постановку заявки на облік як особа, яка переселяється з тимчасово зайнятого регіону України або району проведення АТО, необхідна для призначення та продовження виплати пенсій внутрішньо переміщеними особами, є дійсною. Доказів про її відмову від відповідача не надано.
 
Таким чином, відповідач не надавав жодного належного доказу в підтвердженні наявності підстав для припинення виплат пенсій переселенцю.
 
Постанова по справі № 263/7763/17 (К / 9901/202/17) була винесена 6 лютого.



При використанні матеріалів посилання на КМДА обов'язкове.