КМДА Київська міська державна адміністрація


17 серпня 2017

Аналіз практики впровадження Закону України «Про державну службу»

На передодні відзначення Дня Незалежності України Національним агентством України з питань державної служби (далі – НАДС) проведено аналіз практики впровадження Закону України «Про державну службу» від 10 грудня 2015 року № 889-VIII (далі – Закон), який вступив в дію 01 травня 2016 року.

Закон забезпечує європейську якість державного менеджменту, підвищує ефективність прийняття рішень органів влади в інтересах суспільства, а також надає нові можливості для професійної самореалізації державних службовців.

Показники, отримані в результаті моніторингу реалізації положень і норм законодавства про державну службу, підтверджують результативність процесів реформування державної служби, в той же час, акцентують увагу на питаннях, які потребують доопрацювання.

Для належного впровадження Закону прийнято 40 підзаконних актів, з них 23 постанови і 1 розпорядження Кабінету Міністрів України. Крім того, забезпечено прийняття 16 наказів НАДС.

З минулого року НАДС веде облік кількісного складу державних службовців. Сьогоднішні механізми і форма звітності дозволяють раз на квартал отримувати данні про кількісний склад державних службовців у розрізі центральних та місцевих державних органів в України. Це є першою складовою інформаційної системи управління людськими ресурсами (HRMIS), створення якої вже розпочато.

Станом на 31 березня 2017 року кількість посад державної служби в Україні становить – 233 648, з них: категорії «А» – 800, «Б» – 62 631, «В» – 170 217.

Реально працюючих державних службовців 196 392, по категоріях: «А» – 579, «Б» – 54 839, «В» – 140 974; кількість вакансій – 34 367.

Станом на 30 червня 2017 року в м. Києві штатними розписами передбачено 5293 посад державної служби, з них: категорії «А» – 11, «Б» – 1585, «В» – 3697 та 414 посад у судах.

Вакантними є 317 посад державної служби, з них: категорії «А» - 2,  «Б» - 83, «В» - 232 та 71 посад державної служби в судах м. Києва.

Безумовним кроком вперед є запровадження відкритих конкурсів на всі посади державної служби. Власне, це нова філософія вступу на державну службу, оскільки оцінюються і вимірюються передусім особистісні компетенції кандидата на посаду.

Запроваджено єдиний портал вакансій державної служби, який функціонує у штатному режимі. По суті, для кожного громадянина України у будь-який час доступна інформація про те, у якому державному органі, у якій області, районі є наявні вакансії. Також на цьому веб-порталі систематично опубліковуються результати проведених конкурсів. Вся ця інформація є у вільному доступі.

За час дії Закону було проведено 161 конкурси на зайняття посад державної служби категорії «А».

 Що стосується категорій «Б» і «В» з 01 травня 2016 року було проведено 26375 конкурсів.

 З початку 2017 року в м. Києві оголошено 3702 конкурси на зайняття вакантних посад державної служби категорій «Б» і «В».

 Наступним кроком було створення інституту державного секретаря Кабінету Міністрів та державних секретарів міністерств. Цей крок є початком реформи державної служби, одним із головних аспектів якої є розподіл посад на політичні та адміністративні.

 Запроваджено нову модель оплати праці. Нею передбачено, що частка посадового окладу становитиме 73%, а стимулюючі виплати – 27% від загального фонду, що свідчить про реальне збільшення заробітної плати державних службовців.

Закон також містить цікаву норму, яка до речі реалізована в Україні вперше. Це запровадження публічних звітів керівників органів влади. Такі звіти на початок цього року відбулися практично в усіх міністерствах, центральних органах виконавчої влади та місцевих державних адміністраціях.

Детальний звіт з інфографікою



При використанні матеріалів посилання на КМДА обов'язкове.