Головна  →  Правові новини  →  12 грудня 2016

Подружжя отримають два свідоцтва про шлюб

 
 Мін'юст врегулював питання держреєстрації актів цивільного стану
 
Для державної реєстрації актів цивільного стану слід подати документи, що підтверджують факти, що підлягають реєстрації, а також паспорт громадянина України, паспортний документ іноземця або документ, що посвідчує особу без громадянства заявника, та посвідку на постійне або тимчасове проживання або інший документ, що підтверджує законність перебування іноземця або особи без громадянства на території України.
 
Реєстрація народження
 Для розгляду в суді справи щодо народження орган реєстрації на прохання заявника складає письмову відмову в проведенні реєстрації народження, в якому викладає причини неможливості проведення такої реєстрації.
 Якщо реєстрація народження провадиться на підставі рішення суду про встановлення факту народження, дані про дату та місце народження дитини вказують у відповідності з рішенням суду.
 Реєстрація народження проводиться на підставі рішення суду про встановлення факту народження на тимчасово окупованій території України проводиться відділом державної реєстрації актів цивільного стану за місцем ухвалення рішення суду в день надходження копії такого рішення або будь-яким відділом РАЦС у день його пред'явлення заявником.
 
У разі встановлення факту народження особи на тимчасово окупованій території України підставою для внесення відомостей про батька дитини є відповідне рішення суду, яким встановлено такі дані. Якщо відомостей про батька немає, відповідна графа актового запису не заповнюється. У графі «Для відміток» зазначається, що відомості про батька внесені згідно з рішенням суду, дата та номер рішення.
 Державна реєстрація народження проводиться на підставі рішення суду здійснюється за правилами поновлення актових записів, якщо з дня народження дитини, зазначеного в рішенні суду, минуло більше року.
У разі державної реєстрації народження дитини на підставі рішення суду про встановлення факту народження, спрямованого судом, свідоцтво про народження оформляється і видається особі, яка була заявником у суді чи іншому законному представнику дитини.
 
Реєстрація та розірвання шлюбу
 Іноземці та особи без громадянства для державної реєстрації шлюбу в Україні повинні пред'явити паспорт або документ, що посвідчує особу без громадянства заявника, та посвідку на постійне або тимчасове проживання або інший документ, що підтверджує законність перебування в Україні.
 Орган державної реєстрації актів цивільного стану перевіряє законність перебування в Україні. В день подачі заяви про реєстрацію шлюбу направляється запит до територіального органу Державної міграційної служби України в разі:
 - відсутності в іноземця або особи без громадянства посвідки на постійне або тимчасове проживання;
 - відсутності відмітки про отримання посвідки, скріпленим печаткою;
 - якщо посвідка на постійне або тимчасове проживання іноземця або особи без громадянства виданий територіальними органами або підрозділами ДМС України в АР Крим з 20 лютого 2014 або на тимчасово окупованих територіях Донецької, Луганської областей з 1 березня 2014;
 - пред'явлення старого посвідки на постійне або тимчасове проживання іноземця або особи без громадянства, який підлягає обміну.
До запиту додаються копії необхідних для перевірки сторінок паспортного документа іноземця або документа, що посвідчує особу без громадянства, їх переклад.
 На підставі актового запису про шлюб кожному з подружжя видається свідоцтво про шлюб.
 У разі зберігання актового запису про шлюб на тимчасово окупованих територіях Донецької або Луганської областей рішення суду про розірвання шлюбу подається в відділи РАЦС відповідних управлінь державної реєстрації головних територіальних управлінь юстиції у Донецькій і Луганській областях, а у разі зберігання актового запису на території Криму - у головне територіальне управління юстиції у Херсонській області.
  Якщо особи, шлюб між якими розірвано, заявляють про відсутність у актового запису про шлюб відмітки про розірвання шлюбу, здійснене в судовому порядку, і подають відповідне рішення суду, відділ РАЦС перевіряє у Державному реєстрі актів цивільного стану громадян про наявність відомостей про розірвання шлюбу.
Якщо відмітки в Реєстрі немає, відмітка про розірвання шлюбу буде проставлено після одержання відповіді відділу РАЦС за місцем зберігання актового запису про шлюб. Зазначена перевірка здійснюється у разі зберігання запису на тимчасово окупованій території України.
 Відповідні зміни до Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні внесено наказом Мін'юсту від 2 грудня 2016 року № 3447/5. Змінами також урегульовано питання реєстрації смерті на підконтрольних територіях, прийняття іноземних документів, ведення демографічного реєстру і т. д.
Перейти до спискуВерсiя для друку

 

Новини Центру надання адмін. послуг